Media społeczne - Facebook na ipadzie i Facebook na telefonie

Pozory mylą, czasami bardzo!

Są dni, kiedy ‘przesiaduję’ na Facebooku i ‘podglądam’, co robią moi znajomi.

To ciekawe jak nie rozmawiając z kimś przez kilka lat, wciąż można być na bieżąco z tym, co u nich się dzieje. Po co pisać osobistą wiadomość i pytać – ‘Co słychać’? Przecież w dzisiejszych czasach i tak wszystkiego można dowiedzieć się z Facebooka… Ale czy na pewno?

To, co ludzie piszą w mediach społecznych i w Internecie jest nieraz przejaskrawione. Często widzimy tylko migawki, wyjęte z kontekstu momenty; bardzo rzadko całą prawdę. Nawet pisząc ten post, zastanawiam się, co przyciągnie Waszą uwagę, co Was zainteresuje, a co lepiej pominąć…

Miałam kiedyś koleżankę, która dzieliła się na Facebooku całym swoim życiem. Codziennie nowe posty z podróż, interesujących wydarzeń i imprez. Na wszystkich zdjęciach zawsze była taka promienna, pięknie ubrana i szczęśliwa. Można pomyśleć – ‘Tej to się w życiu udało’!

Jakiś czas temu wyszła za mąż, więc napisałam do niej z gratulacjami i przy okazji zapytałam co u niej słychać. Okazało się, że pod przykrywką tych pięknych momentów, kryją się depresja i rozczarowanie…

Z mediów społecznych dowiadujemy się tylko tego, co inni chcą nam powiedzieć; czym chcą się z nami podzielić. W mojej ocenie jest to często, choć nie zawsze, wykreowany wizerunek.

Patrzcie, wrzucam zdjęcie z wczorajszej imprezy, ale miałam piękną sukienkę i była super zabawa! O proszę, 40 osób już lajkuje moje zdjęcie! Ale nikt z Was nie wie o tym, że tamtej nocy zgubiłam telefon i popsuł się mój ulubiony naszyjnik, że było mi z tego powodu przykro i że płakałam… o tym już nie wspominałam, bo po co… Nie tak chcę być postrzegana!

Jeśli więc czasami tak jak ja wpatrujecie się w innych i użalacie się nad własnym losem, nie dajcie się zwieść. Pozory naprawdę mylą, czasami bardzo!

Leave a Reply

