Podręcznik do marketingu Dummies leżący na dnie pudełka

Z życia marketingowca

W pracy na co dzień zajmuję się mediami społecznymi i pisaniem blogów o różnego rodzaju opakowaniach. Tak dobrze przeczytaliście – piszę o kartonach, pudełkach, kopertach, folii bąbelkowej i taśmach samoprzylepnych!

Do tej pory zastanawiam się, ile to można pisać na takie tematy i ze zdumieniem stwierdzam, że chyba dużo, bo pracuję tam już od kilku lat!

Potrzebna mi była jednak ostatnio odskocznia i to właśnie jeden z powodów, dla którego założyłam bloga! Jak fajnie jest móc pisać o czymś innym, ciekawym i lekkim w czytaniu!
No ale powracając do tematu…

Zazdrościłam innym marketingowcom, co promują ubrania, kosmetyki czy samochody. Ci to dopiero mają o czym pisać – myślałam. I tak użalałam się nad moją branżą i nieciekawą tematyką, aż na szkoleniu spotkałam dziewczynę, która promuje uwaga… jesteście gotowi… ZIEMNIAKI!!

Pudełka jak pudełka, ale przynajmniej są w różnych kolorach, można na ich drukować nazwy firm i ich loga? A ziemniaki?

Ile to można zrobić postów na Facebooku ze zdjęciami ziemniaków?! Jak to ma w ogóle przyciągnąć czyjąś uwagę i czy one naprawdę aż tak różnią się od siebie? Pewnie tak, a ze mnie wielka ignorantka, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić! (Miałam dodać zdjęcie ziemniaków do tego postu, aby zobaczyć waszą reakcję, ale się powstrzymałam).

Największym dla mnie zaskoczeniem było to, że ta dziewczyna wcale nie wstydziła się tego, co promuje. Wręcz przeciwnie była bardzo dumna ze swojej pracy i czerpała z niej przyjemność!

Żarty, żartami, ale dobry marketingowiec to taki, który potrafi nawet zwykłe, szare skarpetki promować. Samochody, czy sukienki to przy tym żadne wyzwanie!

Więc jeśli myślicie niekiedy, że Wasza praca jest nudna, że inni mają lepiej, pomyślcie jeszcze raz! Może pewnego dnia i Wy spotkacie swojego ‘ziemniaczanego marketingowca.’

Nota od autorki… Artykuł na charakter sarkastyczny i należy traktować go z przymrużeniem oka. Autorka kocha opakowania i za nic nie zamieniłaby ich na ziemniaki!

Leave a Reply

