Kartki urodzinowe rozłożone na stole

O moim ‘młodszym ja’

Niedawno miałam urodziny, a dokładnie dwudzieste ósme.

Pamiętam, kiedy byłam mała, nie mogłam doczekać się, aby mieć te upragnione szesnaście lat. Do znudzenia ogładałam Jak Dwie Krople Wody, chcąc być tak samo fajna i przebojowa jak siostry Olsen. Osiemnastka też jeszcze fajny wiek – myślałam, ale dwadzieścia jeden to już z pewnością starość!

Wspominam te moje nastoletnie ‘przemyślenia’ z lekkim uśmiechem i zastanawiam się, co by to moje młodsze ja powiedziało o dwudziestych ósmych urodzinach… Z pewnością nie miało w planach aż tak odległej przyszłości!

Czasami myślę, że gdybym mogła cofnąć czas, niektóre rzeczy zrobilłabym inaczej. Ale czy naprawdę mając znów te kilkanaście lat miałabym chęć i determinacje aby coś zmienić? Czy sumiennie uczyłabym się gry na pianinie gdybym dostała drugą szansę? Czy kontynuowałabym naukę francuskiego, aby teraz płynnie mówić w trzech językach?

Szczerze w to wątpię… Pewnie byłabym tak samo leniwa i miała gdzieś to, że marnuję czas.

Zaniedbałam niektóre sprawy i choćbym miała nawet dziesięc szans aby to naprawić, pewnie nic by to nie dało. Miałam wtedy inne ‘priorytety’ (czytajcie: oglądanie telewizji i gra w Simsy 🙂 ), inne rzeczy dawały mi przyjemność. I mimo że z nostalgią spoglądam wstecz, nie chciałabym do końca wrócic do tamych czasów i znów być tą humorzastą i niekiedy próżną nastolatką.

Życie to nie tylko to co było, ale przede wszystkim to co będzie. To teraz zależy mi na tym aby podszkolić języki obce. To teraz chcę chodzić na tańce i na jogę. To właśnie teraz mam czas, chęć i energię aby robić te wszystkie rzeczy, które mało mnie interesowały jako nastolatkę.

Lubię siebie taką, jaką jestem w tym momencie – tę dwudziestośmiolatktę z całym bagażem doświadczeń, które mnie kształtują. Po co mam marnować czas rozmyślająć nad tym co było? Wolę skoncentrować się na teraźniejszości i tych wszystkich rzeczach, które teraz mam ochotę robić.

Leave a Reply

