Komputer, kubek i notes leżące na stole

O podejmowaniu nowych wyzwań

Rutyna zabija kreatywność – nic odkrywczego, jednak niedawno przekonałam się o tym na własnej skórze.

Już od jakiegoś czasu dopadała mnie chandra, a kulminacja przypadła na luty. Ciągle było coś nie tak… W pracy, jak w pracy – natłok zajęć. W domu, niby wszystko fajnie, ale przecież mogłoby być lepiej.

Jednego dnia stanęłam przed wyborem – nowe wyzwania czy przywiązanie i wygoda. Pewnie myślicie co to w ogóle za dylemat, nowe doświadczenia – super sprawa! W moim przypadku górę wzięła jednak rutyna.

Kiedyś brałabym co nowe i nie patrzyła za siebie. Dzisiaj mam inne priorytety i to one trzymają mnie przy tym co znam, co robię dobrze. Jednak, mimo że postawiłam na stabilizacje, nie byłam szczęśliwa.

I nagle EUREKA!

Los chciał, że spóźniliśmy się na poniedziałkową jogę. No, ale jak już dotarliśmy na siłownie, to szkoda było tak od razu iść do domu. Zamieniliśmy więc matę do jogi na bieżnie i rowerek i, paradoksalnie, wróciłam do domu pełna energii.

Poszliśmy jeszcze raz w środę, aby podtrzymać dobre samopoczucie i naszła mnie myśl – Zawsze lubiłam pisać, więc dlaczego nie założę bloga?! W sumie w pracy jestem odpowiedzialna za cotygodniowe artykuły, ale ileż to można pisać o pudełkach i etykietkach. Potrzebna mi była odskocznia, coś nowego.

Od tamtej pory jestem jakby innym człowiekiem, a świeże pomysły same przychodzą mi do głowy. W pracy piszę artykuł za artykułem. Nie stresuję się już organizacją wesela, ani czy będę miała gdzie zaparkować samochód po powrocie z zakupów.

Już mi się chyba ta energia powoli wyczerpuje, ale nic nie szkodzi, bo w przyszłym tygodniu jadę na wakacje i znów naładuję akumulatory. Zabukowałam sesję w spa, będzie basen i zapisaliśmy się na strzelanie z łuku (czego nigdy wcześniej nie robiłam!).

Piszę ten post z jednym przesłaniem – Podejmujmy nowe wyzwania, próbujmy nowych rzeczy – nie popadajmy w rutynę!

2 thoughts on “O podejmowaniu nowych wyzwań

  1. Ola says:

    Bardzo pozytywny post. Mam podobne przemyślenia w ostatnim czasie. Mi dobrze na psychikę zrobiło wyznaczenie sobie celów życiowych, ale w aspekcie samorozwoju. Powodzenie w dalszym prowadzeniu bloga:) na pewno będę tu zaglądać:)

    Liked by 1 person

Leave a Reply

