Kobieta siedząca na macie do jogi

O byciu jogim

Jogi to ktoś, kto regularnie praktykuje jogę i żyje zgodnie z jej filozofią.

W moim przypadku to może trochę zbyt dużo powiedziane, bo na zajęcia chodzę raz w tygodniu i na tym się zwykle kończy. Uwielbiam jednak tę naszą cotygodniową praktykę, bo pomaga mi zregenerować siły, nabrać dystansu i spokojniej spojrzeć na różne sprawy.

Na początku ciężko mi szło  – byłam kompletnie nieelastyczna i mój balans pozostawiał wiele do życzenia… jednak już po miesiącu zauważyłam lekką poprawę. Oczywiście, jak każdy, miewam lepsze i gorsze dni, ale wcale się tym nie przejmuję.

W jodze najważniejszy jest oddech, a dopiero później pozy. Jeśli tylko poprawnie oddychasz podczas praktyki, to czy potrafisz stanąć na głowie czy też nie ma drugorzędne znaczenie. Nie ma konkurencji, prześcigania się kto zrobi więcej, szybciej. My jesteśmy swoimi jedynymi rywalami, a organiczeniami –  nasze słabości.

Często słyszę, że po co chodzę na siłownie, co mi zależy, jestem szczupła. Ale przecież nie chodzi tylko o to żeby mieć muskuły jak Arnold Schwarzenegger albo sylwetkę jak Megan Fox (choć nie miałabym nic przeciwko takiej sylwetce 🙂 ). Ważne są przede wszystkim zdrowy tryp życia i dobre samopoczucie.

Joga jest dla każdego niezaleznie od wieku, postury czy wagi. Zajęcia w naszej siłowni cieszą się dużą popularnością i chodzą na nie zarówno osoby strasze jak i studenci, kobiety jak i mężczyźni. Aż wstyd się przyznać, ale czasami taki straszy pan czy pani w wielu mojej babci mają więcej zapału i są bardziej elastycznie ode mnie!

Jeśli joga nie jest w Twoim stylu, a siłownie omijasz szerokim łukiem, wyjdź na spacer lub regularnie rób lekkie ćwiczenia w domu. Wiosna jest tuż za rogiem, robi się coraz cieplej, dni są coraz dłuższe – nie ma wymówek. Spróbuj, a zobaczysz, że poczujesz się lepiej.

Leave a Reply

