Cukier , sól i czajnik na blacie w kuchni

O sąsiadach

Nigdy nie należałam do najbardziej towarzyskich ludzi na świecie. Wstyd się przyznać, ale do zeszłego tygdnia, nie wymieniłam więcej niż zwykłe ʺHiʺ z naszymi sąsiadami z dołu. I pewnie tak by było do dziś, gdyby nie poproszono mnie abym zaniosła im najnowszy katalog Avonu…

Głupia sytuacja bo wiedziałam, że to Polacy choć nigdy z nimi nie rozmawiałam. Po chwili wahania zdecydowałam, że powiem im co mam do powiedzenia po polsku. Pewnie będzie to dla nich lekki szok, no ale co mam się wysilać i mówić do Nich po angielsku jak w języku ojczystym jest po prostu łatwiej. Tak jak postanowiłam, tak zrobiłam. Patrzyli na mnie jakbym była z kosmosu no ale jakoś to przeszło i przynajmniej (po prawie dwóch latach!!) w końcu się zapoznaliśmy.

Od tamtej pory się nie widzieliśmy, bo praca, bo zakupy, bo coś tam innego, aż do dziś. Siedzę sobię w sypialni i słyszę dzwonek do drzwi. Otwieram, a tu sąsiadka z dołu pyta czy jest narzeczony bo słyszała, że jest lekarzem, a dziecko się źle czuje. Tak mi się głupio zrobiło, bo taka sympatyczna kobieta i przyszła poprosić o radę, a ja przez dwa lata nie miałam odwagi żeby się zapoznać. Nie potrafiłam zaprosić na zwykłą kawę!

Do tej pory żyłam sobie sama nie znając nikogo, minding my own business, i było mi z tym dobrze. Ale dzisiaj, chyba pierwszy raz, poczułam potrzebę socializacji. W końcu jak mi się skończy ten cukier, albo zabraknie soli to do kogo mam iść jak nie do życzliwego sąsiada?! (Pewnie powiecie, że do sklepu, no ale jak obiad już się gotuje to jak mam iść 😛 ).

I właśnie w taki prosty, przyziemny sposób zrozumiałam jak ważne jest utrzymywanie kontaktów z sąsiadami. Szczególnie dla mnie, bo żyję za granicą, fajnie jest wiedzieć, że jest ktoś z kim można porozmawiać w języku ojczystym. Nigdy tego nie doceniałam, ale nie ma co patrzeć wstecz. Już planuję zaprosić ich na kawę aby nadrobić stracony czas.

Leave a Reply

